Laila Sairo sai liiton ansiomerkin

Kymenlaakson Journalistit ry:n pitkäaikainen luottamushenkilö
Laila Sairo sai Suomen Journalistiliiton ansiomerkin valtuuston
kokouksessa Helsingissä 13.12.2012.
Laila Sairo edustaa Kymenlaakson Journalistit ry:tä
Journalistiliiton valtuustossa.
Aikaisemmin Laila Sairo on toiminut Kymenlaakson Journalistit
ry:n puheenjohtajana 2002–2005 ja varapuheenjohtajana
2006–2009. Journalistiliiton valtuutettuna hän on toiminut
vuodesta 2010. Liittokokousedustajana hän oli vuosina 2006
ja 2008. Työpaikallaan Kouvolan Sanomissa Laila Sairo on
luottamusmies. Hän oli toimitusosaston puheenjohtaja
1996–2000 ja pääluottamusmies 2008–2010.
Luottamusmiehenä hän on ollut vuodesta 2010.

Journalistiliiton ansiomerkkien saajista päättää liiton hallitus
osastojen ja yhdistysten ehdotusten perusteella. Lailalle
ansiomerkkiä esittäneen Kymenlaakson Journalistit ry:n
hallituksen mielestä Laila Sairo on luotettava ja harkitsevainen
vastuunkantaja niin Kouvolan Sanomien toimitusosastossa,
Kymenlaakson journalistiyhdistyksessä kuin liiton
valtuustossakin. Luottamusmiehenä Laila Sairo on joutunut
moniin kiperiin tilanteisiin, joista viimeisin on Sanoma
Lehtimedian yt-neuvottelut.

- Lailan hermot pysyvät hallinnassa ja sanan säilä heilahtaa
sopivassa kohdassa Lailan tavoitellessa sitkeästi parasta
mahdollista ratkaisua. Laila on luonut hyvän ja toimivan
yhteistyöverkoston tilanteessa, jossa työnantaja pyrkii
vähentämään luottamusmiesten määrää olennaisesti. Hän on
myös ollut arvokas linkki yhdistyksen ja liiton välillä,
yhdistyksen hallitus perusteli.

Ansiomerkin sai kaikkiaan yhdeksän ansioitunutta aktiivia.

Palkitut vasemmalta Tomi Peurakoski, Leena Sallinen, Matti Kiipula, Laila Sairo,
Kristian Åberg, Heljä Korpijoki, Jarmo Häkkinen, Erja Hyytiäinen ja Juha Keskinen.
(Kuva: Pekka Vehviläinen).