Eija Anttila hallitukseen Journalistiliitossa

Kymen Sanomien toimittaja Eija Anttila, 53, valittiin Journalistiliiton hallituksen jäseneksi tulevaksi
nelivuotiskaudeksi 11.12.2014 Journalistiliiton valtuuston kokouksessa. Järjestömme vaikutusvaltainen
ja arvostettu “ministeritehtävä” on aiemmin ollut Kymenlaakson yhdistyksellä vuosina 1992 – 96.
Eija Anttila on toiminut viime valtuustokauden Journalistiliiton journalismivaliokunnan jäsenenä.
Hän sai oman yhdistyksemme Vuoden journalisti –tunnustuksen vuonna 2013 auktoriteettejä
pelkäämättömästä tutkivasta otteesta Kotkan kunnalliselämään.
Eija Anttilan valintaa tukivat kaikki neljä itäistä journalistiyhdistystä. Itäisten yhdistysten yhteistyön
periaatteeseen kuuluu vuorotella hallitusjäsenyydessä.
Kuluneen nelivuotiskauden Journalistiliiton hallituksessa toimi Etelä-Saimaan toimittaja
Outi Salovaara Itä-Suomen Sanomalehtimiesyhdistyksestä.

Uudeksi Journalistiliiton puheenjohtajaksi valittiin printtimediaa edustava Suomen Kuvalehden
graafikko Hanne Aho, 41. Hän on toiminut mediakonserni Otava Median pääluottamusmiehenä
ja Suomen Aikakauslehdentoimittajain Liiton puheenjohtajana.
Sipoon kunnanvaltuutettuna (sd.) hän on ollut vuodesta 1993.
”Media-ala on keskellä isoja muutoksia. Me Journalistiliitossa haluamme tehdä yhteistyötä ja keksiä
ratkaisuja yhdessä päättäjien, työnantajien ja työnantajaliittojen kanssa, jotta voisimme jatkossakin
ylläpitää luotettavaa, moniäänistä ja monikanavaista suomalaista mediaa”, Aho toteaa.