|
Eija Anttilalle journalistipalkinto
teksti: Issu Huovinen
kuva: Tarja Särkkä
Kymen Sanomien politiikan toimittaja Eija Anttila on
palkittu vuoden
kymenlaaksolaisena journalistina. Anttila vastaanotti Kymenlaakson Journalistit ry:n
vuosittain myöntämän kunniakirjan lauantaina.
— Eija Anttila on ansioitunut journalismin perustehtävässä ”vallan vahtikoirana”.
Hän on selvittänyt tiukasti kotkalaista kunnalliselämää ja erityisesti kaupungin johdon
rahan käyttöä, perustelee yhdistyksen puheenjohtaja Antti Kaarto.
Kaarto tiivistää, että Anttilan jutut saivat aikaan sen, että
Kotkan kaupunkiin perustettiin
tutkijalautakunta pohtimaan kaupunginjohtajan luottamusta ja ulkopuolinen tilintarkastuselin
tutkimaan kaupungin johdon varojen käyttöä.
— Anttilan tutkiva journalistinen työ vaati sen, että hän sai
kestää korkeiltakin tahoilta tulleen
arvostelun, mutta jatkoi silti perusteellista työtään.
Kaarto lisää, että Eija Anttila on työtoverina huomaavainen ja
ystävällinen, mikä sekin on
merkittävä ansio.
Eija Anttila on tehnyt toimittajan työtä 30 vuotta Etelä-Kymenlaakson eri lehdissä.
Hänen kirjoituksiaan on ollut Etelä-Suomessa, Eteenpäin-lehdessä, Kouvolan Sanomissa,
Kotkan Sanomissa ja Kymen Sanomissa. Anttila on ollut muun muassa
Kymen Sanomien
kulttuuritoimituksen esimies ja politiikka-taloustoimituksen kantavia hahmoja.
Julkaistu Kymen Sanomissa 26.2.2013.
|

Eija Anttilan tiukka linja työssään palkittiin.
|